A visszahívás Fisher-Price márka részeként forgalmazott a „Go Diego Go” állatmentő hajókat érinti; az amerikai piacról 38 ezer, a brit és ír piacról 12 ezer, az egyéb piacokkal együtt összesen 55 ezer ilyen játékot vonnak ki, mivel a felszíni festés a megengedettnél nagyobb mennyiségű ólmot tartalmaz. A visszahívás az utóbbi fél évben immár a negyedik a Mattel részéről.
A Mattel szeptemberben bocsánatot kért Kínától, amiért tévesen az ázsiai országot vádolta a nagy értékű termékvisszahívások miatt. A cég 21 millió Kínában gyártott játékot volt kénytelen visszahívni, és ez a visszahívás is felerősítette a gyenge kínai termékbiztonsági ellenőrzés miatti nemzetközi bírálatokat. A visszahívások egyes források szerint legalább 21 millió játékot érintettek.
A sok visszahívás egy kicsit megtépázta ugyan az amerikai Mattel profitját, összességében azonban sokkal jobban szerepelt a harmadik negyedben, mint a másodikban. A szeptemberrel végződött három hónapban 1 százalékkal, 237 millió dollárra, részvényenként 61 centre csökkent a vállalat adózott eredménye az egy évvel korábbi 239 millióról. Árbevétele 3 százalékkal 1,8 milliárd dollárra emelkedett. Április-június között 43 millió dollár, részvényenként 11 cent volt a csoport adózott eredménye.
