Az eredeti múlt év végi határidő helyett, nyolc hónapos csúszással augusztus utolsó napján adják át a forgalomnak az M3-as autópálya Görbeháza és Nyíregyháza közötti 39 kilométeres szakaszát. A beruházó és a kivitelező területbiztosítási, illetve kisajátítási problémákkal magyarázza a késedelmet. A sztrádaszakaszt a Betonút Zrt. építette meg 79,9 milliárd forintért.
Az M3-as sztráda teljes hossza Budapesttől 234,3 kilométer, a városi elkerülő szakaszoké összesen 24,6 kilométer.
Az új autópálya-szakaszon 29 műtárgy épült, elsősorban a környező mezőgazdasági területek megközelítése céljából. A gyorsforgalmi utat 11 hídon vezették át, a legjelentősebb műtárgy a 138 méter hosszúságú, a Keleti-főcsatorna felett átívelő, öszvértartós (acél gerendák, vasbeton teherviselő pályalemez) híd. Az autópálya nyugati fele belvízzel fenyegetett területen halad – korábban idáig terjedt a Tisza árterülete –, ezért az utat az átlagosnál jobban ki kellett emelni a terepszintből.
Idén 65,5 kilométerrel bővült a sztrádahálózat, és elkészült a dunaújvárosi híd (FN-grafika)
Vonzza a tőkét
A Napi Gazdaság értesülése szerint a sztráda-összeköttetés megpezsdítette a beruházási kedvet a nyírségi központban. Uniós támogatás segítségével a város megduplázná a nyíregyházi ipari park területét. A város közgyűlése egyébként épp a napokban döntött arról, hogy 4540 négyzetméteres területet adnak el a FORR-Lab Kft-nek. Az ipari parkban két jelentős cég is megtelepedett korábban. A svéd Electrolux nemrég hajtott végre 67 millió euró értékű beruházást, így a hűtőgépgyárban már 1700 embernek adnak munkát. A Flextronics pedig 400-500 fővel jelenleg legotermékeket gyárt.
Jövőre M0, M7, Északi Duna-híd
Jövőre három jelentősebb beruházás fejeződik be, ezek is késéssel, mivel átadásuk határideje idén december volt eredetileg. Végre elkészül az M0-s körgyűrű M3-as sztráda és a 4. számú főút közötti része. A 27 kilométer hosszúságú szakasz átadása drasztikusan csökkentheti a Hungária körúton tranzitban áthaladó kamionok, teherautók és személykocsik számát.
Az M0-hoz majdan kapcsolódva, a szentendrei-sziget északi csücskénél átadják az igen impozánsnak ígérkező új Duna-hidat, ami méltó kapuja lesz a fővárosba folyón érkezőknek.
2008 „történelmi” év lesz az M7-es autópálya szempontjából, ugyanis a 36 kilométeres Balatonkeresztúr–Nagykanizsa-szakasz átadásával megszakítás nélkül, végig autópályán közelíthető meg Horvátország, az adriai nyaralóhelyek.
