Az Orbán-kormány egykori közlekedési államtitkára az összesen 1700 milliárd forintot jelentő közlekedési operatív programról szólva azt mondta: látszik, hogy nincs átfogó közlekedési koncepciója a kormánynak, hiszen „szinte havonta változott meg a beruházási lista”. Emellett a programot a négyes metró túlzott költsége is megterheli.
Elmarad a nagy vasúti reform, hiszen a program csak néhány nagy törzsvonal fejlesztésére szorítkozik, ugyanakkor van olyan megye, ahol semmilyen beruházás nem valósul meg – mondta. A vasútfejlesztés nemcsak egyenlőtlen, de elsősorban a tranzit áruszállításra koncentrál, a külföldi áruszállítók érdekeit szem előtt tartva. Megjegyezte: a Szentgotthárd–Sopron vasútvonal fejlesztése elsősorban az osztrák vasutak érdekeit szolgálja.
Kérdésre válaszolva a képviselő azt mondta, a Fidesz álláspontja szerint egyenletesebb vasútfejlesztést kellene megvalósítani, az útépítéseknél pedig a burkolat megerősítése mellett az elkerülő utak építésére is szükség van. A Fidesz úgy látja, ha a programot nem módosítják, az egyenlőtlen fejlesztés miatt csak a forgalomnövekedésből származó negatív hatások érvényesülnek.
