A társaság keddi közleménye szerint az idén az első félévben az EBIDTA 37,483 milliárd forintot tett ki, ez csaknem 3 százalékos növekedés az előző év azonos időszakához képest. Az EBIDTA-ráta egy év alatt 39,2 százalékra csökkent a 2006. évi második negyedéves 39,7 százalékról. Az idén az első negyedévben 40,8 százalékot tett ki.
A Pannon árbevétele a második negyedévben 47,216 milliárd forint volt, 2,5 százalékkal kevesebb, mint egy évvel korábban. Az első félévben így a távközlési társaság 93,759 milliárd forintot ért el, ami csupán 198 ezer forinttal több, mint 2006 első félévében.
Kisebb eredmény, több előfizető
A Pannon ügyfeleinek száma az időszak során 47 ezerrel nőtt 2007 első negyedévéhez képest.
„Ebben a negyedévben is tovább emelkedett a mobilpiaci penetráció, vagyis az eleve roppant éles verseny egyre élesebb” – mondta Ove Fredheim, a Pannon vezérigazgatója, majd hozzátette: „a negyedév végére az aktív kártyák terén még növelni is tudtuk piaci részesedésünket, amely így elérte a 33,8 százalékot.”
A Pannon ügyfeleinek száma 2006 azonos negyedévéhez képest 250 ezerrel emelkedett, ezen belül a számlás előfizetések száma 153 ezerrel nőt. Ez azt jelenti, hogy a Pannon ügyfélbázisán belül tovább, 1,9 százalékponttal emelkedett a számlás előfizetők aránya. Az így 39 százalékos számlás előfizetői aránnyal e tekintetben továbbra is a Pannon vezet a mobilszolgáltatók között – tudatta lapunkkal a társaság.
Míg a teljes bevétel 2,5 százalékkal alacsonyabb volt a tavalyi év azonos negyedévében elértnél, 2007 első negyedévéhez képest 1,5 százalékkal emelkedett. A számok azt tükrözik, hogy a Pannon nagyrészt ellensúlyozta az interconnect (vagyis a hálózatok közötti kapcsolásért felszámított) díjak csökkenése miatti árbevételkiesést.
A beruházásokra fordított összeg meghaladta a közvetlenül megelőző negyedévét, mivel a 3G/HSDPA hálózat fejlesztése a korábbiaknál is intenzívebben folyt.
