A Nokia után a második helyen álló Motorola 35-36 millió készüléket adott el a negyedben, egy évvel korábban még 45,4 milliót. A csökkenés egyben veszélybe sodorhatja a Motorola második helyét a Samsung javára: elemzői feltételezések szerint a dél-koreai mobilcég 37 millió telefont adott el a negyedben.
Nyertesek
Az üzleti stratégia-váltásnak köszönhetően 55 százalékkal nőtt a Sony Ericsson profitja az idei év második negyedében, igaz ez elmaradt a várakozásoktól. A világ negyedik legnagyobb mobiltelefon gyártója piaci részesedésének növelése végett inkább az olcsóbb árfekvésű telefonok értékesítésére helyezi a hangsúlyt.
A Sony Ericsson készülékeiből 24,9 milliót adtak el a második negyedben, egy évvel korábban 15,7 milliót. Az átlagos eladási ár 125 euróra mérséklődött az egy évvel korábbi 145-ről Az új üzleti stratégiának köszönhetően a társaság tavalyhoz képest 3 százalékponttal 9 százalékra növelte piaci részesedését, elsősorban Latin-Amerikában, Európában, valamint a Közel-Keleten és Afrikában.
