A szakminisztérium az úgynevezett ,,francia-modell” alapján értékesítené a ma még száz százalékban állami tulajdonban lévő autópálya vállalatot – értesült a lap. Ez azt jelenti, hogy a társaságot bizonyos üzleti jogokkal és kötelezettségekkel együtt bocsátanák áruba. Ilyen lehetne például a hazai autópálya hálózat jelenleg állami kézben lévő részére vonatkozó üzemeltetési jog és az ahhoz kapcsolódó részesedés az útdíjbevételből.
Ennek a privatizációs módszernek az alkalmazása esetén azonban leghamarabb 2009-ben lehetne eladni az állami sztráda-vállalatot. Az értékesítés elindítása előtt ugyanis legalább féléves tapasztalatot kell szereznie az ÁAK-nak az elektronikus útdíjszedés működésében. A teherautóknál pedig előreláthatólag csak 2008 közepén törtéhet meg az áttérés a kilométer arányos díjfizetésre, mivel addigra épül ki az országban az új elektronikus díjbeszedési rendszer. A minimum féléves tapasztalat megszerzésére azért lenne mindenképpen szüksége az ÁAK-nak, mert a befektetők általában vonzóbbnak találják azokat a vállalkozásokat, amelyek gazdaságos működését pontos pénzügyi adatokkal és nem csak tervekkel tudják alátámasztani a tulajdonosok.
