|
Ennek számos oka van, de talán a legfontosabb, hogy a mozgó helikopternél a rotorok levegőhöz viszonyított sebessége sokkal nagyobb, mint magáé a helikopteré, és akár a hangsebességet is elérheti; ez lökéshullámokat okoz a lapát felett, ami a felhajtóerő eltűnéséhez vezet. E probléma kiküszöbölésén világszerte dolgoznak a tervezők. A Sikorsky Aircraft nevű cég most használhatónak ígérkező megoldással állt elő; ezzel, terveik szerint megduplázható a helikopterek maximális sebessége. Ez a mai csúcsgépeknél nagyjából 400 kilométer óránként; a Sikorsky ezt átlagos utazósebességnek szánja új modelljében, amelyet az úgynevezett X2 technológia felhasználásával tervezett. Ennek lényege, hogy egymás alatt és fölött két ellentétes irányba forgó rotort használnának a gép tetején, amelyek megegyező sebességgel forognának, és így kiegyensúlyoznák a felhajtóerő-csökkenést. Számítógépes modellek szerint a technológia működik, ám azt még a valóságban is ki kell próbálni. Ehhez a Sikorsky kísérleti helikoptert épít, amelyet néhány hónapon belül tesztelnének. A cél a 800 kilométer/órás maximális gyorsaságra képes légi jármű kialakítása.

