Gazdaság

Netes platform

Web 2.0-ás, azaz a hálózaton felgyűlt közösségi tudás összegyűjtésére, cseréjére alapuló technológiák üzleti alkalmazására szolgáltat újabb példát az IBM új megoldása.

Az Egyesült Államokban a múlt héten bemutatott Innovation Factory blogokkal, wikikkel (tudásbázist, ötleteket felhalmozó fórum) és tartalomcímkékkel (tag) segít a cégeknek új termékeik kifejlesztésében. Az IBM megoldása összefogja a teljes fejlesztési folyamatot az ötlet megszületésétől a termék piacra dobásáig, és felgyorsítja a munkatársak, partnerek és szoftverfejlesztők közti kapcsolattartást. A cég szerint a fejlesztési idő így drasztikusan lecsökkenthető.

A technológiát elsők között próbálja ki a Sprint Nextel telekommunikációs cég, amelynek munkatársai az Innovation Factoryba belépve – a kapcsolati hálókra emlékeztető módon – gyorsan rátalálhatnak más szakértőkre, például egy új mobiltelefon kifejlesztésekor. Ha elméletben már kigondolták az újítást, akkor ugyanitt megrendelhetik a megvalósításhoz és teszteléshez szükséges eszközöket. Szintén ez a platform szolgálhat arra is, hogy néhány potenciális vevő kipróbálja az új terméket, miközben folyamatos visszajelzéseket adhat a fejlesztőknek.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik