Gazdaság

Milliárdos online bevétel a Malévnél

A légitársaság online jegyeladásából származó bevétele 2007. márciusában átlépte a havi 1 milliárd forintot. Az internetes értékesítési csatorna forgalma hónapról hónapra rekordokat dönt, ami a Malév saját eladásának mintegy fele.

Az online értékesítés átlagosan 150 százalékkal nőtt az elmúlt év hasonló időszakához képest. A korábbi évek adatai szerint az évi csúcspont májusban várható – tudatta szerkesztőségünkkel a társaság.

Az interneten értékesített jegyek 35 százaléka a magyar piacon talál gazdára, de jelentős az online forgalom az ír, angol és német piacokon is. Az internetes eladási adatok szerint a legkedveltebb úti célok – Budapest mellett – a német városok, az Egyesült Királyság és Románia repülőterei.

A forgalom dinamikus bővülésének több oka van. Egyrészt az online értékesítési csatorna a legolcsóbb, mivel itt nem kell jegykiállítási díjat fizetni, másrészt az e-ticket és az e-számla elterjedésével egyszerűsödött a vásárlás menete, már nem szükséges jegyátvételi módot választani, az elektronikus jegy a hitelkártyás fizetés után e-mailen érkezik.

A oneworld csatlakozásnak köszönhetően bővült az interneten elérhető úti célok száma is. Budapesti kiindulással jelenleg 77 városba foglalható repülőjegy a Malév honlapján keresztül.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik