A MÁV és a Stadler Rail Group között 2006 márciusában életbe lépett szerződésnek megfelelően a Stadler leszállította az első két Flirt típusú motorvonatot a MÁV részére. Miután a Közlekedési Hatóság kiállította a típusengedélyt és az üzembe helyezési engedélyt bizonyító tanúsítványt, az újonnan leszállított motorvonatokat a Máv április 6-án (pénteken) a Budapest–Pusztaszabolcs–Dunaújváros útvonalon menetrend szerinti forgalomba állítja.

A vasúttársaság viharos közbeszerzési ügy végén kötött szerződést a Stadler nevű céggel 30 darab elővárosi motorvonat beszerzésére. A látványosan fejlődő svájci cég 2008 márciusáig köteles leszállítani a többi 28 vonatot, a MÁV pedig továbbra is lebegteti további 30 vonat megrendelését.
A Nemzeti Közlekedési Hatóság által végzett vizsgálatoknak a Flirt minden tekintetben megfelelt, így a motorvonat sikeresen megszerezte a magyarországi forgalomba helyezéshez szükséges engedélyt. A most megszerzett típusengedély a későbbiekben Magyarországra érkező Flirt vonatok mindegyikére is érvényes lesz. A Magyarországon futó Flirtök karbantartását végző pusztaszabolcsi karbantartóbázis a vonatok forgalomba állításával egyidőben szintén megkezdi működését.
Az első két Flirt – egybekapcsolva – a Déli pályaudvarról 9 óra 50 perckor fut ki utasaival Dunaújváros felé.
A későbbiekben érkező további 28 motorvonatot a MÁV a szállításokat követően a Budapest–Székesfehérvár és a Budapest–Pusztaszabolcs vonalon állítja forgalomba.
A négy kocsiból álló motorvonat összesen 211 ülő- és 164 állóhellyel rendelkezik. A kocsik padlószintje alá szerelt kitolható lépcső az alacsony peronszintű vasútállomásokon is megkönnyíti a fel- és leszállást.
A vonat maximális sebessége 160 km/h, gyorsulási sebessége pedig eléri a 1,2 m/s2-ot. A vonat utastere teljes hosszában akadálymentesen átjárható, és légkondicionálás, valamint videokamerás felügyelet teszi biztonságosabbá.
Az utastájékoztatást műholdról vezérelt, kívül és belül is látható vizuális, valamint hangos tájékoztató rendszer segíti.
Az első két Flirt vonat leszállításával kapcsolatban Dunai Zoltán, a Stadler Trains Magyarország Kft. ügyvezető igazgatója elmondta: „A típus 2004. június 4-ei debütálása óta a Stadler Rail Group szinte minden olyan tendert megnyert, amelyen a Flirt motorvonattal indult.”
