Gazdaság

T-Online: tavaly nőtt a bevétel

A T-Online Magyarország 34,8 milliárd forint árbevételt ért el tavaly, ami 21,8 százalékkal haladja meg az egy évvel korábbi 28,6 milliárd forintot, miközben adózás előtti eredménye 2,242 milliárdról 1,7 milliárd forintra csökkent.

Szász Dániel, a társaság pénzügyi vezérigazgató-helyettese pénteken Budapesten sajtótájékoztatón elmondta: az eredmények hátterében elsősorban a szélessávú termékek dinamikus terjedése, a kiemelkedő médiaértékesítés, a kiadási oldalon pedig a szigorú költséggazdálkodás áll. Hozzátette: a nyereség azért csökkent, mert az IPTV tavalyi elindításához jelentős, 1 milliárd forint feletti beruházást hajtottak végre.

Szász Dániel elmondta azt is, hogy az elmúlt évben 21,8 százalékos bevételnövekedés mellett a cég költségei 27,7 százalékkal emelkedtek. A költségek növekedése 2005-ben még 42,2 százalékos volt. A vállalat szélessávú piaci részesedése jelenleg 42 százalék körüli, s ezzel őrzi vezető pozícióját a magyar internetpiacon.

A szakember közölte: a vállalat kamat-, adófizetés, tőketörlesztés és amortizáció előtti eredménye (EBITDA) tavaly 3,415 milliárd forintra nőtt a 2005. évi 3,18 milliárd forintról. Tavaly a bővülő piacon a vállalat internet-előfizetőinek száma 30 százalékkal 427 ezer főre nőtt, közülük 336 ezren szélessávon éri el a világhálót. A szélessávú előfizetők száma a 2005. évi 219 ezerről tavaly 54 százalékkal nőtt.

Az idei növekedési tervekről elhangzott: a társaság konkrét számokat nem közöl, de azt reméli, hogy a tavalyi dinamika folytatódik, s tovább nő a szélessávú kapcsolatok száma.

A T-Online ebben az évben alapvetően arra törekszik, hogy minél több, például hang- és televíziós szolgáltatást nyújtson internetes alapon, s ezáltal minél több háztartás digitális otthonná váljon. Emellett nyit a mobilkommunikáció felé, s például a közösségi oldal, az iWiW üzenetei megjelennek a mobiltelefonokon.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik