A Nemzeti Hírközlési Hatóság (NHH) 14 millió forintra bírságolta a Vodafone Magyarország Mobil Távközlési Zrt.-t, mert az elmúlt évben több esetben is jogszabálysértő módon korlátozta előfizetőit a szolgáltatás igénybevételében. A hatóság további 6 millió forintos bírságot is kiszabott a társaságra, mert megsértette az előfizetői panaszok kezelésére vonatkozó előírásokat is.
Az elmúlt évben több, a számláját utólag fizető ügyfél is azzal a panasszal fordult az NHH-hoz, hogy a Vodafone az előfizetői szolgáltatást egy bizonyos összeghatár elérése után, külön értesítés nélkül korlátozta – azaz úgy egyirányosította az előfizetői hozzáférést, hogy az előfizető csak hívást fogadni tudott, de kezdeményezni nem.
Az NHH elsőfokon, majd a Vodafone fellebbezése után másodfokon is megállapította, hogy a cég jogszabálysértő módon, egy az általános szerződési feltételekbe (ÁSZF) foglalt, de nem átlátható és nem objektív kitételre hivatkozva tiltotta le a híváskezdeményezést a panaszos ügyfelek esetében.
