Az intézkedés célja a helyközi közösségi közlekedés racionalizálása, a párhuzamosságok megszüntetése. Kóka János gazdasági és közlekedési miniszter a 2006. december 7-i kormányszóvivői tájékoztatón jelentette be, hogy a MÁV tizennégy vonalon szünetelteti a vasúti közlekedést a személyszállításban 2007. február végétől. Az intézkedés összesen 474 kilométernyi szakaszt érint.
Ide tartozik a Pápa-Környe, a Pápa-Csorna, a Zalabér-Zalaszentgrót, a Lepsény-Hajmáskér, a Sellye-Villány, a Diósjenő-Romhány, a Kisterenye-Kál-kápolna, a Mezőcsát-Nyékládháza, a Kazincbarcika-Rudabánya, a Nyíradony-Nagykálló, a Békés-Murony, a Kunszentmiklós-Dunapataj, a Fülöpszállás-Kecskemét és a Kiskőrös-Kalocsa vonal.
Március 4-én üzemkezdetkor a területileg illetékes Volán-társaság veszi át a szolgáltatást a 14 mellékvonalon közlekedő vasút helyett. A minisztérium közlése szerint a szolgáltatóváltás több esetben járathosszabbítást, településen belüli megállókat, előnyösebb eljutást jelent.
A 2006. december 7-i kormányszóvivői tájékoztatón Kóka János miniszter azt is bejelentette, hogy öt vasúti vonalon a Volán veszi át a vonatpótló buszokkal működtetett szakaszokat, így a Pincehely-Tamási, a Lepsény-Dombóvár, a Tamási-Fürged, a Barcs-Sellye, valamint a Pécsvárad-Bátaszék vonalon Volán-autóbuszok járnak a jövőben.
A GKM tájékoztatása szerint 2007. március 4-étől Barcs és Sellye között, valamint Pécsvárad és Bátaszék között menetrend szerinti Volán helyközi autóbuszjáratok szállítják az utasokat az eddigi vonatpótló autóbuszok helyett. Pincehely és Tamási, Lepsény és Dombóvár, valamint Tamási és Fürged között 2007. április 1-jétől közlekednek majd Volán helyközi járatok a vonatpótló autóbuszok helyett.
