Gazdaság

Abramovics eredményes Malév-privatizációt remél

Az orosz üzletember szerint a Malév történetének eddigi legrosszabb éve az idei, ezért nem kétséges, hogy a privatizáció, mint egyetlen lehetőség, sikerrel zárul. Ha cége nyeri a tendert, a Malév repülőgép-javító leányvállalata is megrendelésekhez juthat.

Borisz Abramovics, a Malév-re pályázó három befektető egyikének, az AirBridge Zrt.-nek a fő tulajdonosa nem tudott válaszolni arra a kérdésre, hogy számításai szerint mikor zárulnak le a privatizációs tárgyalások. A privatizációs szervezet három befektetővel kezdett tárgyalásokat: az AirBridge mellett a litván LAL légitársaságot birtokló befektetővel, és egy Ofer Hava magánszemély által képviselt ír befektetői körrel.


Az üzletember hozzátette, az AirBridge szándéka az előző privatizációs eljáráshoz képest nem változott, de a titoktartási kötelezettségre hivatkozva az ajánlat részleteiről nem nyilatkozott. Annyit azonban elmondott, a magyar légitársaságnak nagyon gyorsan 30-50 millió dollár tőkejuttatásra lesz szüksége a likviditás fenntartásához. A további tőkejuttatás attól függ, hogy az ÁPV milyen forgatókönyvet fogad el.


Nőhet az utasforgalom


A szintén Abramovics érdekeltségébe tartozó AirUnion orosz légitömörülésnek európai piacot jelentene a magyar nemzeti légitársaság, a Malévnek pedig oroszországi, valamint kelet- és dél-ázsiai terjeszkedést. A légitársaság akkor hatékony, ha az ülőhely-kihasználtság a jelenlegi 60 százalékról legalább 72-74 százalékra nő. Borisz Abramovics emlékeztetett arra, hogy a statisztikai adatok szerint minden új járat évi harmincezer légiutast „generál”, erre alapozza azt, hogy az AirUnionnal szövetségben jelentősen nőne a Malév utasforgalma is.


Ha sikeresek lesznek a tárgyalások, a Malév leányvállalata, a repülőgép-javítással foglalkozó Aeroplex jelentős megrendelésekhez juthat. Jövőre már harminc Boeing típusú gép lesz az AirUnion flottájában, ami jelentős volument jelentene az Aeroplex számára – magyarázta Borisz Abramovics. Ha a Malév új tulajdonosa nem az AirBridge lesz, nincs esély az üzletre, mert akkor az AirUnion saját javítóbázist épít ki.


Borisz Abramovics öt orosz légitársaságban lévő érdekeltségét várhatóan már januárban AirUnion-nak fogják hívni, miután az orosz elnök aláírja a légitársaságok egyesítéséről szóló rendeletet. Ebben a légitársaságban a magánszemélyek lesznek többségi tulajdonban, az orosz állam kisebbségi hányaddal rendelkezik majd.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik