Volt olyan hipermarket, ahol több mint 1700 forint volt az eltérés a tavalyi kosárárhoz képest. A drágulásban elsősorban az élelmiszerek áfájának növekedése játszott szerepet. Idén négyszámjegyű összegbe kerül a pulykamellfilé, a pontyé pedig az utoljára három évvel ezelőtt látott ötszázas szintet haladta meg. Az Auchan száz forinttal drágábban kínálja a terméket, mint a konkurencia, a pulykamellfilé viszont az aranyháromszög mindhárom áruházában ugyanannyiba került.
Idén először fordult elő a karácsonyi kosár történetében, hogy nem sikerült egyforma globális márkához jutni mindhárom hipermarketben, mert a Tesco gyakorlatilag kilistázta a Coca-Colát az üzleteiből. A narancskínálatban egységes árak vannak, mind a három üzletben 149 forintért találtunk csavarni való gyümölcsöt. A dióbél, a mák és a mazsola esetében már szofisztikáltabb volt a kép.
Mindent összeszámolva kiderült, hogy a tételek esetében ugyan jelentős árkülönbségek is mutatkoztak, a végösszeg azonban nem volt nagyon eltérő: a legdrágább és legolcsóbb kosár ára között is valamivel több mint 200 forint, vagyis 3 százalék alatt maradt a különbség. A NAPI Gazdaság idén a Tescónál kapta meg legolcsóbban a kosarat, míg a helyezések pont a tavalyi kép fordítottját mutatják.
