A GVH közleménye szerint a társaság azzal sértette meg a versenyjogot, hogy egyrészt 2006. május 22. és június 8. között a Klubrádióban elhangzott reklámban „a gazdasági híreket a GfK Hungária Kft., Magyarország vezető piackutató intézete támogatja”, másrészt saját honlapján is mint a hazai piacon vezető pozícióban lévő cég mutatkozik be.
A versenytanács határozatában rámutatott: a GfK „vezető”-ként jellemezte piaci pozícióját, amivel azt az üzenetet közvetítette, hogy versenytársaihoz képest kiemelkedő tulajdonságokkal rendelkezik. A GVH joggyakorlata szerint, amennyiben egy vállalkozás piacelsőségi állítást tesz közzé, akkor az valótlansága esetén a versenytörvénybe ütközik.
A GVH mégsem tartotta szükségesnek bírság kiszabását, mert a GfK már a versenyfelügyeleti eljárás megindítását megelőzően felhagyott a jogellenes magatartással. A bírság mellőzésénél a GVH azt is figyelembe vette, hogy a közlések időtartama, illetve helyei alapján a piaci folyamatokra csak elenyésző hatást gyakorolhatott, illetve a vállalkozás korábban nem tanúsított a versenytörvénybe ütköző magatartást.
