„Ilyen körülmények közt egyszer sem hibázhatunk” – indokolja Paul Farmer, az Arsenal FC informatikai igazgatója, miért életbevágó a neves londoni klub számára a jól szervezett, kritikus helyzetekben is megbízhatóan üzemeltethető informatikai rendszer.

Az Ágyúsoknak is becézett egyesület számára az IT terén is robbanást hozott, hogy a csapat a nyáron új stadionba költözött. A szponzoráló légitársaság nyomán Emiratesnek keresztelték az új létesítményt, amely mindössze 500 méterre van a klubnak 93 évig otthont adó Highburytől. A váltás új üzleti modellt is hoz: nem csak hogy 25 ezerrel több néző látogathatja a mérkőzéseket, de jelentősen nőtt a prémium szolgáltatásokat nyújtó helyek száma. Ez utóbbiak Adrian Ford, a labdarúgóklub kereskedelmi igazgatója szerint önmagukban termelnek csaknem akkora bevételt, mint a régi stadion teltház mellett.
A kiemelt szolgáltatások természetesen további terheket rónak az informatikai rendszerre. A prémium lelátóhelyiségekben felállított több mint 400 nagyfelbontású tévén biztosított visszajátszásokon kívül például 80 vezeték nélküli internetelérési pontot állítottak fel a stadionban. Az ételt, italt árusító pontok pedig szintén hálózatba kötve működnek. A megemelkedett igényeket mutatja, hogy míg a Highburyben 20 szerver szolgálta ki az igényeket, addig az új stadionban már 60 ilyen működik.
Ahhoz, hogy a megnövekedett feladatokat az eddigi informatikai személyzettel is el lehessen látni, a klub a korábban Computer Associates néven ismert CA szoftvercég segítségét vette igénybe. A hálózati menedzsment eszközök segítségével ellenőrizni lehet valamennyi eszköz megbízhatóságát, valamint a rajtuk futó kritikus alkalmazások – például a közönség bejutását szabályozó forgóajtók – állapotát. Szoftver figyel arra is, hogy mondjuk a szerverszobában fellobbanó tűz ne lehetetlenítse el a rendszerek működését egy fontos meccsnapon.
