Gazdaság

Fogyasztóvédelmi kérdéseket vizsgált a banki szakértői bizottság

A banki ügyfelek tájékoztatásának kérdését és a panaszkezelés helyének problémáját tárgyalta a lakossági pénzügyi szolgáltatásokat vizsgáló szakértői bizottság.

A szakértői bizottság – amely szerdán tartotta harmadik ülését – egyebek mellett arról is tárgyalt, hogy a banki szolgáltatások összehasonlíthatóságának és átláthatóságának megteremtése kinek a feladata. A megbeszélésen azt igyekeztek felmérni, hogy ezt a fogyasztók oktatása által lehet elérni, vagy a bankok feladata az ilyen típusú tájékoztatás.

Az egyedi fogyasztói panaszok kivizsgálásának helye szintén kérdéses – mondta Várhegyi Éva, a testület elnöke, a Pénzügykutató Zrt. tudományos főmunkatársa, hozzátéve, hogy jelenleg a Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyelete (PSZÁF) látja el azt a feladatot. Az elnök ismertetése szerint a bizottság által vizsgált kérdésekkel kapcsolatos javaslatot nem csak és nem minden esetben a kormánynak tervezik benyújtani.


A miniszterelnök által szeptemberben létrehozott, a kormánytól független szakértőkből álló bizottság október 5-i alakuló ülése után október 25-én tárgyalt másodszor, akkor a banki versenyt és a bankpiaci problémákat tekintette át.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik