A szervezet szerint a motorkerékpárok gépjárműadójának azonos mértékűnek – de legalább nagyságrendileg hasonlónak – kellene lennie, mint a személygépkocsik esetében. A közlemény szerint a PM-ben ismertetett, a motorkerékpárok átlagéletkorára, teljesítményére és a várható adó nagyságára vonatkozó adatokkal az érdekvédelmi szervezet nem értett egyet és kérte a számításoknál alkalmazott adatbázis megismerhetőségét.
A gépjárműadóról szóló törvény által rögzített összegek mérséklésének lehetőségeiről, a megbeszélésen elhangzott, hogy 2007-re nincs reális esélye a törvény változtatásának, ám a tárca nyitott minden javaslat megvizsgálására – fogalmaznak. Így az Rrace Mono szerint az egyeztetésen a tárca részéről nem erősítették meg, de nem is zárták ki annak a lehetőséget, hogy a jövőben változhatnak a szabályok.
A szervezet azt kérte a PM-től, hogy a gépjárműadó mértékének változtatásától függetlenül, a törvény szövegében legyen nevesítve a motorkerékpár, mint külön járműkategória. Indoklásuk szerint a most módosított törvény is az általuk rossznak tartott gyakorlatot konzerválja, mivel a motorkerékpárokat és személygépkocsikat egy kategóriába sorolja.
