A városvezetés már a nyár elején felszólította a BKV-t, hogy állítsa le a tendert, mert Budapest szerint 20 milliárd forintig lehetett volna elmenni a tender során, ennyi ugyanis tíz év alatt biztosan megtérülne. A húszmilliárdos költség azonban csak a rendszer telepítése, a többi 40 milliárd azonban a rendszer üzemeltetése, amit ugyancsak ki kellene fizetnie a fővárosnak, mint a BKV tulajdonosának. A közlekedési vállalat nem köteles megfogadni a tulajdonos kérését, de a Fővárosi Közgyűlés bármikor leszavazhatja, és ezzel leállíthatja az eljárást.
A közlekedési vállalat 2002 óta szeretne átállni a régi jegyekről és bérletekről a korszerűbb rendszerre, ami lehetővé tenné, hogy a közlekedők annyit fizessenek, amennyit utaztak. A cég azonban a 2004-ben kiírt tenderen azóta sem hirdetett győztest.
