Az ilyen megmérettetéseken sikeresen szereplő járgányok azonban valódi forgalomban nem igazán használhatók: pilótájuknak kényelmetlen, fekvő helyzetben kell vezetnie, így a látótér beszűkül, ráadásul ezek a versenyautók a minél nagyobb sebesség elérése érdekében utasokat sem szállíthatnak. A Venturi nevű monacói vállalat azonban most viszonylag tágas, háromszemélyes napelemes autót fejlesztett, amelyet ráadásul kifejezetten városi környezetbe szánnak. Az Eclectic nevű modell további újdonsága, hogy – az autózás történetében először -, szélturbinával is felszerelték.
A Venturi mérnökei szerint a klímaváltozás, vagy az energiahordozók árának emelkedése által felvetett problémákra sem a hibrid, sem az elektromos, vagy hidrogénüzemű, de még a kizárólag megújuló forrásból származó üzemanyaggal járó autók sem szolgálnak megoldásként. Úgy vélik ugyanis, hogy előbb-utóbb olyan járművekre lesz igény, amelyek üzemeltetéséhez egyáltalán nincs szükség külső energiaforrásra. Az Eclectic ennek a követelménynek felel meg: a tetőre erősített napelemei, valamint a szélturbina képesek teljesen feltölteni nagy teljesítményű akkumulátorát. A 350 kilós autó ezeknek köszönhetően egyszerre félszáz kilométer megtételére képes, mintegy 50 kilométeres óránkénti végsebességgel, ami átlagos, városi igénybevételt számításba véve bőven elegendő. Igaz, a teljes töltéshez, amennyiben a kocsi csak a saját berendezésekre hagyatkozik, mintegy két nap szükséges: ennek kétharmadát a mini-szélerőmű, egyharmadát pedig a napelemek fejlesztik. Hálózatról öt óra alatt feltöltődik az akku.
A Venturi jövőre 200 kiskocsit szándékozik piacra dobni, darabját 24 ezer euróért. A cég addigra emellett egy tetszetősebb, a napelemet csak kiegészítő energiaforrásként alkalmazó kétszemélyes, 120 kilométeres óránkénti sebességre képes elektromos sportautóval is előrukkol: az Astrolab nevű modell 92 ezer euróba kerül majd.