
|
URAL RANGER 750, OLDALKOCSIS Kinek? Erős fizikumú, türelmes, jó problémamegoldó képességű nosztalgiamotorosoknak. Mennyiért? Közel 2 millió forint. + Egyszerű, strapabíró robusztus felépítés. – Elavult konstrukció.
BOOM MUSCLE F7I (FORD 1,6) Kinek? Kifejezetten extrém trike-bolondoknak, tehetős, túrázó, családos chop-pereseknek. Mennyiért? 30,45 ezer euró. + Feltűnő, terebélyes.- Drága, és körülményes vezetni.DERBI GP1 50
DERBI GP1 50 Kinek? Sportos, nadrágos robogósoknak. Mennyiért? 679 ezer forint. + Jobb súlyelosztás és hátsó felfüggesztés, könnyebb vezethetőség, nagy sisaktartó. – Szoknyások kizárva. |
|
 |
 |
|
A sörhas biztonságos szállításának ugyanis például chopperen határt szab, hogy kanyarban alkalmasint be kell dőlni. Ha tehát túl tömeges a bendő, az az egy nyomon gördülés abszurd esetében balesetveszélyessé fajulhat. Állítólag ezért találták ki a múlt évezredben az elől motorkerékpárosan egykerekű, de hátul viszont klasszikusan fél-Volkswagen bogárból álló háromkerekűt, amelyet viszont Magyarországon a bürokrácia nem engedett forgalomba helyezni. Legalább is eddig. Na de a jóságos Európai Unióban a vágy a Kárpát-medencében is teljesülhet. A Boom Choppertől a Boom Fighter X11-ig 6 típuson és vagy 20 modellen csodálkozhat a vágyakozó. Trike-kal autózni, azaz motorozni egyébként olyan, mint trike-olni: semmi máshoz nem hasonlít. Őrült dolog, mert bár elől keskeny a motor, mégsem tudsz elmenekülni a járdán a dugóban, parkolni is úgy kell, és annyiért, mint egy kocsival, de ha esik, elázol. Cserébe viszont minden földi halandó jobban megbámul, mintha a leggyorsabb sportmotoron vagy egy Ferrariban ülnél. Igaz, az árképzése is „extra”.
Nosztalgiázni, sőt politizálni is lehet motorral, például a dicsőséges Szovjetunió hőskorából ismert Urallal. A márka − mint Kutuzov elvtárs − meghalt ugyan, de azután feltámadt. Egy jó érzékű orosz befektető jóvoltából, aki a komplett gyárat megvette és szinte változtatás nélkül gyártja a ma már retro kategóriássá magasztosult ódon boxer-kéthengerest. A modellpaletta a divatos chopper-fazonú Wolftól a szinte világháborús, klasszikus oldalkocsisokig tart, mint a Sportman vagy terepmintás Ranger. Ez utóbbinak is az egyetlen, 750 köbcentis, 40 lóerős, kéthengeres boxer a motorja, amelyről ordít a háborús BMW-eredet. De ez mind duma; hogy megtudjuk, miről van szó, ahhoz a maga rusztikus földi valójában kell kipróbálni „Sztálin bosszúját”. Aki felkapaszkodik a sztyeppék benzingőzös „jakjának” szeneslapát-forma lengő nyergébe és a méter széles bivalyhajcsár kormányon megtekerve a gázt pattogva nekivág a kátyú lyuggatta végtelen országútnak. Ötszáz méteren belül megérteni az orosz lelket.
A háromkerekűek után egy majdnem motor kétkerekű a hölgyeknek és urbánus motorosoknak. A Piaggio csoporthoz tartozó spanyol Derbi szerényen New Revolutionnak nevezte GP1 50-es masináját. A kis hibrid a robogó és a nagymotor előnyeit igyekszik ötvözni. A szakmai sikerdíjas típus tervezői egy extravagáns ötlettel a hátsó villán dolgozó, a kereket közvetlenül hajtó robogómotort leszerelték, és mint az igazi motorkerékpároknál, a két kerék közé – az ívessé tett váz alá – építették. Megszűnt viszont az az előny, ami a robogót azzá tette, ami, hogy szoknyában is fel lehetett rá ülni…
 |
Netszörf Virtuális Motoros Magazin: Megszállott motormániásoknak dögös piaccal, eseménynaptárral, csemegékkel és fórummal.www.vmm.hu Videotár: Velőtrázó, bizarr motoros videók, szavazhatsz is! www.motorosok.hu Totalbike: Minden, ami motor, fórum, „doki”, piac, tesztek.www.totalbike.hu Trikeoldal: A háromkerekűek hazai oldala, mert nekünk ilyen is van. Képek, események és adok-veszek, plusz hírek. www.trikeoldal.hu |
|
 |
 |
|