Új utakon indul el az FHB, a második legnagyobb magyar jelzálogbank. A hagyományos forint-refinanszírozás lassú halála, a fokozódó jelzálogpiaci verseny üzleti modelljének átalakítására kényszeríttette a tőzsdén jegyzett bankot. A múlt héten meghirdetett új stratégia eredményeképpen a jövőben egy sokkal szélesebb körű szolgáltatást nyújtó pénzintézeti csoporttá alakul az FHB.
A stratégia kulcselemeként a pénzintézet kereskedelmi bankot alapít 6 milliárd forint saját tőkével. Emellett 1,9 milliárd forintot invesztál saját szolgáltató cégébe, továbbá 100 millió forinttal ingatlancéget alapít. A 8 milliárdos befektetés eredményeképpen a következő három évben stagnáló, vagy legfeljebb enyhén növekvő profittal lehet csak számolni. A következő években csökkenő kamatmarzs ellenére azonban – bizakodik a menedzsment – 2009 után már kétszámjegyű növekedési pályára állhat a bank nyeresége. Az FHB tervei óvatosak – mutatnak rá elemzők -, hiszen a csúszó euró-bevezetés hatására az előre jelzettnél alacsonyabb mértékben csökkenhetnek a kamatmarzsok.
A jelzálogbank e stratégia révén áttörheti a szakosított pénzintézeti lét korlátait, s gyakorlatilag minden ingatlanfinanszírozáshoz köthető tevékenységbe belekezd. A bank nyitott az ingatlanlízing és a járadékszolgáltatások irányába is. A jelzálog-finanszírozás köré az FHB olyan komplex infrastruktúrát kíván kiépíteni, amellyel jelenleg csak az OTP rendelkezik a piacon. A saját hitelezés erősítése érdekében emellett a bank fióknyitási offenzívába kezd, amelynek eredményeképpen hamarosan minden megyében lesz legalább egy bankfiókja.
Amint az a hitelintézet negyedik negyedéves gyorsjelentéséből kiderült, a hagyományos forint refinanszírozás volumene határozottan visszaesett, miközben a saját hitelezés előtérbe került. Az FHB árfolyamát sem az új stratégia, sem a tavalyi utolsó negyedéves eredmény nem rengette meg, az elemzők többsége szerint az FHB jelenlegi árában benne vannak már az értékei.