Egy ideig még taxival, minibussszal vagy autóbusszal juthatnak el az utasok a Ferihegyi repülőtérre: a jó ideje tervezett gyorsvasút beruházásáról még egyeztet a MÁV és a Budapest Airport (BA) Rt., így a pályázat kiírása a korábban tervezettnél egy hónappal később, február végére várható – tudta meg a NAPI Gazdaság.
Kavalecz Imre, a vasúttársaság szóvivője a lapnak elmondta, hogy a cég már elküldte a BA Rt.-nek a ppp-konstrukcióban megvalósuló fejlesztési elképzeléseit, most a repülőteret üzemeltető cégen a véleményezés sora. A mostani elképzelések szerint a gyorsvasút a budapesti Keleti pályaudvarról indulna, s mindkét ferihegyi terminált érintené. A szerelvények 20 percenként követnék egymást, s több európai példához hasonlóan már az indulóállomáson be lehetne csekkolni. A beruházás részleteinek ismerete nélkül nehéz megmondani a fejlesztés költségeit: régebben ezt 20 milliárd forintra becsülték, s két évre tették a végleges gyorsvasút kiépítéséhez szükséges időt.
A MÁV eközben azt vizsgálja, mennyibe kerülne, s miként lenne megteremthető egy ideiglenes összeköttetés Ferihegy és a Nyugati pályaudvar között. Ez mintegy 200 millió forintba kerülne – kérdés, megéri-e, főleg ha a korábban tervezettnél hamarabb kiépülne az állandó kapcsolat. Ráadásul miután e forgalom részben a ceglédi vonalon bonyolódna le, csak félóránként közlekedhetnének a vonatok, s menetrendi illesztés is kellene a zsúfolt elővárosi közlekedésben. Leginkább az infrastruktúra fejlesztésére fordítandó összeg gondolkoztatja el a MÁV vezetését, a járműveket biztosítani tudnák abból a Desiro-parkból, amelyet az elővárosi forgalomban közlekedtetnek. A vizsgálat természetesen kitér a beruházás megtérülésére is, számításba véve azt is, hogy nyilván a szokásosnál magasabbak lennének a jegyárak.
