Az átlagos fogyasztói árak a legtöbb kávéfajtánál 1-8 százalékkal csökkentek, 2005 augusztus-szeptemberben, az előző év hasonló periódusához képest. Egyedüli kivétel az instant kávékeverék, amelynek átlagos fogyasztói ára 1 százalékkal emelkedett.
A kereskedelmi márkák piaci részesedése csökkent az instant kávéknál és a kávékeverékeknél, előbbinél 13, utóbbinál 20 százalékra. A pörkölt kávénál 7-ről 10 százalékra nőtt 2005 augusztus-szeptemberre, az előző, hasonló időszakhoz viszonyítva – állapítja meg a felmérés.
A filteres teák közül a legkeresettebb hagyományos fekete tea fogyasztói átlagára stagnált. A tavalyi augusztus-szeptemberi időszakban 7 százalékos átlagos árcsökkenést regisztráltak a valódi gyümölcs teánál, míg 7-15 százalék közötti növekedést a gyümölcs ízesítésű fekete teánál, zöld teánál és a gyógyteánál.
Az összes tea bolti értékesítésén belül a legnagyobb szegmens, a tradicionális fekete tea piaci részesedése mennyiségben is, értékben is csökken. Erősödik viszont a gyógytea pozíciója.
A piackutató vállalat adatai szerint a kávé és a tea forgalomból egyaránt 57 százalékkal részesednek a 400 négyzetméternél nagyobb eladóterű üzletek.
