Az új szlogen: „Praktiker – Mindenre van több ötlete”, csak egyetlen szóban tér el az eddig használt kifejezéstől („Mindenre van kész ötlete”). Az üzenet lényege, hogy a Praktiker 15 hazai áruházában a vásárlók a széles áruválasztéknak köszönhetően minden megálmodott ötlethez több megoldást találnak – áll a cég közleményében.
Az új szlogenhez frissített design is készült, valamint egy országos reklámkampány is kezdetét vette február elején. Az óriásplakát-kampányon már az új, „festékecsetes” logó és a módosult szlogen látható. Új a Praktiker jingle is, amely dinamikájával a barkácsáruházlánc rugalmasságát és kreativitását hívatott megjeleníteni. Az image-sajtóhirdetések is az új szlogen üzenetét közvetítik.
A televíziós-megújulás központi szereplője Prakti, a kutya. Prakti vicces történetekben használ fel egy-egy akciós árut az áruházakban kapható termékek közül.
Prakti – akárcsak gazdija, a Praktiker – kék-sárga színekben tevékenykedik. Az animációs figura reklámfilmben és nyomtatott anyagokon is megjelenik majd, utóbbiban képregényszerűen is. A Praktiker szóróanyagokban eleinte Reviczky Gáborral együtt tűnik fel. A változások a grafikai elemek területén sem maradnak el. A Praktiker kommunikációs anyagai modernebbek, letisztultabbak, emocionálisabbak lesznek. Az intenzívebb marketingkommunikációtól a Praktiker azt reméli, hogy a Praktiker márka családközpontúbb és szerethetőbb lesz, és érzelmileg is közelebb kerül a vásárlókhoz.
A Praktiker az animációs TV szpotjainak készítésével a Post Edison-t bízta meg. A barkácsáruházlánc reklámfoglalásait a jövőben az MC Media intézi, miután megnyerte a feladatokra kiírt pályázatot. Az MC Média stratégiai tanácsadással és médiatervezéssel is segíti majd ügyfele hatékony kommunikációját. A Praktiker PR-kommunikációját továbbra is a Picasso Média támogatja, míg kreatív oldalról a Scholz & Friends az új együttműködő partner, aki szintén egy kiírt tender nyertese. A grafikai munkákat a Praktikernél változatlanul a +ad végzi.
