Ez a szakasz a korábbi tervek szerint csak 2009-re készült volna el, ám miután a kormányzat módosította a sztrádatörvényt és felgyorsította a beruházásokat, ez is előrébb került – számol be a fejleményekről a Napi Gazdaság.
A lap szerint a mostani kiírás pedig már tükrözi a legújabb kormányzati szándékot: hogy olcsóbban épüljenek meg a sztrádák, a nyertesnek ugyanis a közlekedésbiztonsági követelményeket kielégítő költséghatékonyabb megoldásokkal kell élnie, s ennek megfelelően kell átdolgozni a kivitelezési tervet. Mindezek következtében tehát a korábban tervezett áfa nélküli 72 milliárd forintnál minden bizonnyal kevesebből hozzák ki a beruházást, ami 35,5 kilométer hosszú sztrádaszakasz megépítését jelenti. A tárgyalásos közbeszerzési pályázatra január 30-áig jelentkezhetnek a pályázók, és február végén derül ki, hogy az NA Rt. melyik cégekkel kezdi meg a tárgyalásokat.
Az M7-es többi, 2007-re befejeződő építkezésének köszönhetően tehát a jövő év végétől akár Nyíregyházától vagy Debrecenből lehet majd autózni a sztrádán egészen a szlovén, illetve horvát országhatárig, sőt a magyar turisták autópályán mehetnek a tengerre akár Rijeka, akár Split felé.
