A gazdasági átalakítási politika a hajóépítő vállalatokra, az egészségügyre, az eladósodott állami vállalatok privatizálására, a költségvetési deficit további csökkentésére és a külföldi eladósodás kordában tartására helyezi a hangsúlyt.
A Split és Sisak városokban működő acélgyárak mellett még olyan állami támogatásra szoruló vállalatok kerülnek majd privatizálásra mint például a TLM alumínium kohó. Az állami tulajdonban lévő hajóépítő vállalatok átszervezése 2006-ban veszi kezdetét és több évig is eltart majd. Horvátországban öt állami hajógyár működik, mindegyik veszteséggel. A pulai hajógyár talán már a jövő év végén privatizálásra kerülhet, valószínűleg dolgozói részvényvásárlási program keretében.
Horvátország az idei 4,2 százalékos célkitűzésről jövőre GDP arányosan 3,3 százalékra, azaz 7,9 milliárd kunára (1,28 milliárd dollár) kívánja mérsékelni költségvetési hiányát. A csökkentéshez szükséges összeg nagy részét privatizációs bevételből kívánja fedezni.
A legnagyobb jövő évi privatizáció az INA 15 százalékos pakettjének értékesítése lesz. A Mol már rendelkezik egy 25 százalékos INA pakettel, amit 2003-ban vásárolt 505 millió dollárért.
