Gazdaság

Megugrott az amerikaiak karácsonyi költekezése

Az amerikai fogyasztók a tavalyinál 8,7 százalékkal költöttek többet a most befejeződött karácsonyi vásárlási időszakban.

A MasterCard Inc. egyik leányvállalata, a SpendingPulse tanulmányából kiderül, hogy a Hálaadás Napja és Karácsony közti időszak 2005-ben 30 napos volt, míg 2004-ben csak 29 napot ölelt fel.

A jelentés szerint a legnagyobb, 15,2 százalékos növekedésre a lakberendezési cikkek piacán került sor; 10,5 százalékkal emelkedett a fogyasztói elektronikai berendezések forgalma; ékszerekre viszont 4,6 százalékkal kevesebbet költöttek az amerikaiak.

A jelentés a bolti és az internetes kereskedést is átfogta; nem tartalmazta ugyanakkor az autó- és benzinvásárlásokat.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik