Gazdaság

Távozik a reptér vezetője

Két és fél év után, 2005. december 22-én, csütörtökön távozik posztjáról Hárskuti János, a Budapest Airport vezérigazgatója – áll a Budapest Airport Rt. közleményében.

Hárskuti János 2003 nyarán érkezett Ferihegyre azzal a feladattal, hogy felkészítse a társaságot a sikeres magánosításra. A privatizáció lezárult, miután múlt héten aláírták a Budapest Airport privatizációs szerződését, így Hárskuti mandátuma is lejárt – olvasható a közleményében. Még nem kaptunk választ lapunk azon kérdésére, hogy az ÁPV Rt. milyen időtartamra kötötte a vezérigazgató szerződését.


Privatizációs csúcs volt


A magyar magánosítás történetének legnagyobb tranzakciója során a British Airport Authority 464,535 milliárd forintért vásárolta meg a ferihegyi repülőtér 75 évre szóló üzemeltetési jogát múlt vasárnap. Üzleti körök és londoni lapértékelések szerint a több brit repülőteret is üzemeltető társaság jelentős kockázatot vállalt a vételárral, ami a Budapest Airport éves nyereségéhez képest rendkívül magas.


A brit cég a következő öt évben legalább 65,5 milliárd forintot fektet be a repülőtérbe: új repülőgép-parkolóhelyek, satelit terminálokat, parkolókat és cargolétesítményeket építenek a tervek szerint.


Egyelőre nem ismert, hogy a vételár mikor folyik be a jegybank számlájára, így az sem tudható pontosan, hogy annak mekkora része csökkenti az államháztartás pénzforgalmi hiányát, illetve az államadósságot.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik