A kétszer két sávos autóutat 2007. november 31-ig úgy kell megépíteni, hogy később kétszer 3 sávos autópályává bővíthető legyen. A beruházást az Európai Unió Kohéziós Alapja 2004. december17-i döntés alapján 85 százalékban finanszírozza.
Az NA Zrt. által kiírt nyílt közbeszerzési eljárásra négy ajánlat érkezett. A győztesen kívül pályázott még a Bilfinger Berger-Swietelsky M0 Konzorcium, a Strabag Rt.-Betonút Rt.-Hídépítő Rt.-Vegyépszer Rt. alkotta Bazaltút Konzorcium, a Hódút-Hódmezővásárhely Útépítő Kft., és a PVT-M0 konzorcium, amelynek tagjai a Porr Technobau Umwelt AG, a Viadom Rt. és a szintén osztrák Teerag-Asdag AG.
A nyertes konzorciumnak az útépítés mellett meg kell építenie 3 csomópontot, 20 alul- és felüljárót, 1,5 kilométer zajárnyékoló falat, és telepítenie kell 20 hektár véderdőt.
