A Marketwatch írása szerint a Google a keresőprogramjainak működtetésekor utalni fog minden AOL netes kapcsolatra, hozzáférhetővé teszi annak minden internetes tartalmát, egyebek között videofilmeket, míg az AOL felületet biztosít a Google és rendszere által szerzett hirdetések részére.
Az American Online, illetve annak anyacége, a Time Warner terveiről még szeptemberben kerültek napvilágra az első hírek. Ekkor még a Microsoft tűnt befutónak, és többen tudni vélték, hogy a redmondi szoftvercég az AOL megvásárolt részét saját internetes szolgáltatójával, a MSN-nel kötné össze, így a két cég nagyjából egyenlő arányban részesedne a vállalkozásban. Nem sokkal később a Google és a Comcast is beállt a sorba, miután érdeklődésüket fejezték ki a szolgáltató iránt. A Microsoft és a Yahoo külön megállapodása után a Google mindenképpen lépni szeretett volna, hogy némiképp ellensúlyozza az így kialakuló fölényt. Azzal, hogy ők nyerték a vállalatért folytatott versenyt, ez sikerült is nekik.
