Gazdaság

Megtévesztett a Magyar Telekom

A fogyasztók megtévesztésére alkalmas reklámja miatt 150 millió forintra büntette a Magyar Telekomot a versenyhivatal.

A Favorit és a Favorit plusz díjcsomagok egyes reklámjait versenytörvénybe ütközőnek találta a Gazdasági Versenyhivatal (GVH), s ezért 150 millió forintra büntette a Magyar Telekom Rt.-t. A társaság június 9-én vezette be Favorit és Favorit Plusz elnevezésű díjcsomagjait. A díjcsomagok bevezetését igen intenzív reklámtevékenység kísérte.


A Gazdasági Versenyhivatal vizsgálata feltárta, hogy a Magyar Telekom Rt. által közzétett egyes reklámok több vonatkozásban beleütköznek a versenytörvény rendelkezéseibe.


A reklámkampány egyik legmarkánsabb, fogyasztóknak szóló üzenete az volt, hogy a „Favorit” díjcsomagok ingyenes telefonálási lehetőséget biztosítanak. Azonban a versenyhivatal megállapította, hogy az „ingyenes” telefonálás lehetőségéhez a fogyasztó nem ellenszolgáltatás nélkül jut. A reklámok másik üzenete az volt, hogy a Favorit díjcsomagok napi 18 óra ingyen beszélgetést tartalmaznak, a fogyasztók számára ugyanakkor a reklámüzenethez képest korlátot jelent az, hogy ez az „ingyenesség” a beszélgetések 60. percéig, összesen havi 100 óra erejéig érvényes, azaz nem garantált, hogy a fogyasztó mindennap igénybe tudja venni a 18 óra ingyenes lehetőséget.


A reklámok egy része arról sem adott tájékoztatást, hogy a reklámban hangsúlyozott kedvező szolgáltatás kizárólag a T-Com hálózatában kezdeményezett hívások esetén áll fenn, más hívásirányokba nem. A reklámok azon állítása sem volt helytálló, amely szerint a Favorit díjcsomagok esetén „rövidebb a csúcsidő”, mivel ez a kijelentés kizárólag a kedvezményezett hívásirányokba igaz.


A versenytanács megállapította továbbá, hogy a Magyar Telekom Rt. nem a versenyjogi követelményeknek megfelelően hasonlította össze a Favorit díjcsomagokat más telefonszolgáltatók szolgáltatásaival.


A versenytanács a fentiek alapján megállapította, a Magyar Telekom Rt. 2005. június 8-tól decemberig az említett díjcsomagok kapcsán folytatott reklámkampányában a fogyasztók megtévesztésére alkalmas magatartást tanúsított, s ezért 150 millió forint versenyfelügyeleti bírság megfizetésére kötelezte a vállalkozást.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik