A közlekedési tárca több munkabizottság is vizsgálja, hogy a szigorú előírások miként enyhíthetők úgy, hogy az ne menjen a biztonság rovására. A lap Információi szerint a magyar műszaki előírások sokkal szigorúbbak a környező országokénál, enyhítésükkel akár 25 százalék is megspórolható lenne. Szilágyi András, a Nemzeti Autópálya Rt. vezérigazgatója szerint a 2000–2002 között épült M3-as kilométere mintegy 938,4 millió forintba került, az M6-os 2005–2007 között elkészülő része pedig 1,17 milliárdba. Ugyanakkor nemzetközi összehasonlításban nincs szégyellnivalónk: Horvátországban például átlagosan 1,4-1,5 milliárd forintnak megfelelő összegbe kerül egy kilométer sztráda, de néhol eléri a 2,5 milliárdot is. A fajlagos főpályaárat nézve a gyorsforgalmi utak Ausztriában sem készülnek olcsóbban. A korábbi számítások egy része azért is megtévesztő lehet, mert nem a főpályaárakkal készültek, pedig összehasonlítani csak ezeket az összegeket lehet. Magyarországon sűrűbben épülnek ki csomópontok, amelyek drágítják a beruházást.
