Fónagy János szerint, ha a hosszú távú áramvásárlási szerződések esetén felmerül a verseny sérelme, akkor aggályos az autópálya-koncessziók esetén is a 20-25 évre államilag garantált profit. Emlékeztetett rá, hogy az Európai Bizottság Versenypolitikai Főigazgatósága ősszel az áramvásárlási szerződések felülvizsgálatára ösztönözte a kormányt, azaz – ahogy Fónagy fogalmazott – a luxusprofit letörésére. Szerinte hasonló értékelést az autópálya-építési és –működtetési szerződések kapcsán is megfogalmazhat az uniós főigazgatóság, és akkor a „következő kormánynak kell szembenéznie ezzel a problémával.”
Egy múlt heti televíziós nyilatkozatában Áder János is utalt arra, hogy esetleg visszavehető lenne az a 200 milliárd forint a költségvetés számára, amellyel többe került szerinte az utóbbi időben megépített 200 kilométeres autópálya.
Az ELTE nemzetközi jogi tanszékének adjunktusa szerint a hosszú távú áramvásárlási vagy autópálya-szerződéseket általában nem lehet rendes felmondással megszüntetni, de egyoldalúan módosítani sem. Kende Péter szerint rendkívüli felmondással a magyar állam akkor élhetne, ha adott esetben egy befektető súlyosan megszegné a szerződések valamely pontját, a szerződések „felülvizsgálata” pedig jogilag értelmezhetetlen.
