Gazdaság

A Wizz Air szerint diszkriminál a Budapest Airport

A Wizz Air diszkont-légitársaság panaszt nyújt be az Európai Bizottság Versenyjogi Főigazgatóságánál és bejelentést tesz a Gazdasági Versenyhivatalnál is, mert diszkriminatívnak tartja a Budapest Airport Rt. földi kiszolgálási díjait.

A Wizz Air közleménye szerint a diszkont-légitársaság annak megállapítását kéri, hogy a Budapest Airport Rt. azonos szolgáltatásokért jelentősen eltérő árak alkalmazásával és ezáltal a Wizz Air és versenytársai közötti indokolatlan megkülönböztetéssel visszaél gazdasági erőfölényével, amely a versenyjogi szabályokba ütköző magatartást jelent.

Azért fordulnak panasszal az Európai Bizottsághoz is, mert megfogalmazásuk szerint felvetődhet az „európai belső piaccal összeegyeztethetetlen állami támogatás kérdése is”.

„Teljességgel elfogadhatatlannak tartjuk, hogy míg a Wizz Air minden egyes járat után közel negyedmillió forint földi kiszolgálási díjat fizet a Budapest Airportnak, addig vannak légitársaságok, amelyek semmit – vagy csak töredékét – fizetik ugyanazért a szolgáltatásért” – idézi a közlemény Váradi Józsefet, a Wizz Air vezérigazgatóját. Hozzáteszi: „Mindez úgy történik most már a második éve, hogy a Wizz Air a legnagyobb diszkont-légitársaság Budapesten.”

A légitársaság szerint a Budapest Airport gyakorlata milliárdos nagyságrendű versenyhátrányt eredményez, aminek tárgyalásos rendezésére a közlemény szerint a Budapest Airport nem volt hajlandó.

A BA korábban közölte, hogy a földi kiszolgálást október 1-jétől a – a BA 100 százalékos tulajdonában álló – Handling Kft. végzi, a díjakat is ez a társaság állapítja meg.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik