A Seiko magyarországi forgalmazójának ügyvezetője a trendekről szólva elmondta, hosszú távon a márkás órák meg fogják őrizni piacukat, az olcsóbb órák közül pedig a divat kategória térnyerése várható.
Az 1980-as évek végén liberalizálták az óraforgalmazást, vagyis az addigi 1-2 állami importőr helyett magánkereskedők kezdtek az órák behozatalával foglalkozni. 1992 óta viszont a legtöbb nagy márkának van hivatalos magyarországi forgalmazója. Egy európai uniós felmérés szerint az óramárkák ismertségi sorrendjében a Rolex vezet, a második a Swatch, a harmadik az Omega, és a negyedik a Seiko, míg a kedveltséget tekintve Swatch, Seiko, és Omega a sorrend.
Lichtenberger Irén az MTI kérdésére közölte, hogy országos lefedettségben közel 200 kiskereskedővel állnak kapcsolatban. Hozzátette: a drága órákat továbbra is főképp Budapesten értékesítik, de a nagyvárosokban is egyre inkább mernek az emberek helyben vásárolni. A magyarországi órakereskedelem nagyságáról nincs statisztika, de a régi, monopol helyzetben lévő vállalati adatok aktualizálása alapján, szakmai becslés szerint a márkás órák piaca 100-150 ezer darab, míg az olcsó, sokszor névtelen óráké mintegy 1 millió darab évenként.
A szakember szerint Magyarországon hamisóra-gyártás nincs, de hamis órák időről időre megjelennek a piacon. Régebben Magyarországon átlagban 10-15 évenként vásároltak órát az emberek, akkor is csak jeles alkalmakkor. Ma már sokan megengedhetik maguknak, hogy gyakrabban cseréljenek órát, és egy embernek akár több órája is van különböző alkalmakra. Az ajándékozási szokás ma csak a márkás óráknál maradt meg. Az óra eredeti szerepe lassan másodlagossá vált, és inkább divat-kiegészítőként funkcionál.
