Rogán szerint példátlan, hogy a privatizációs pályázat szerint a reptér vásárlója 75 évre szóló vagyonkezelői jogot kap, amelynek értékét egyes szakértők ezermilliárd forintra becsülik. Ezért lennének kíváncsiak a vagyonértékelésre, ezen belül pedig elsősorban a vagyonkezelői jogra vonatkozó becslésre.
Európában a koncessziós szerződéseket rövidebb időre kötik, például a ferihegyi reptérre pályázó dán Copenhagen Airports idén áprilisban 35 évre nyerte el két bolgár légikikötő üzemeltetését. Emellett példátlan a vagyonkezelői jog átadásának mértéke is, hiszen a szomszédos országokban, például Ausztriában vagy Csehországban többségi közösségi tulajdonban van a reptér. – tette hozzá.
Podolák György, az MSZP gazdasági munkacsoportjának vezetője Rogán szavaira reagálva kijelentette: az ellenzék kampánya árveszteséget eredményezhet a Budapest Airport folyamatban lévő magánosításában. A folyamatot az ellenzék is figyelemmel kísérhette és kísérheti, a Fidesz által delegált tag részt vesz az ÁPV Rt. felügyelőbizottságának munkájában, így lehetősége van a titkos, üzleti információk megismerésére is. Szó sincs tehát arról, hogy a BA Rt. privatizációja nem áttekinthetően zajlik – mondta a szocialista politikus.
