Az ügyben Gráf József földművelésügyi és vidékfejlesztési, valamint Kóka János gazdasági miniszter egyeztetett, ám a megoldás kulcsa az olasz vasút kezében van. A szállítási főirány jelenleg ugyanis Olaszország lenne, ám nincs elegendő vasúti kocsi – közölte az államtitkár. A MÁV az olasz vasúttól 150 kocsit kért, de egyet sem kapott, a szlovén vasutak pedig a kért 300 helyett csak 150 kocsit biztosítottak.
Pótsa Zsófia, a gabonaszövetség főtitkára az elhangzottakhoz hozzátette, a szállítási probléma 3-4 hete jelentkezett az Olaszországba irányuló gabonaszállításoknál. További nehézségnek nevezte a főtitkár, hogy a Duna vízállása is alacsony. Emiatt a folyásiránnyal szembeni szállítások hamarosan leállhatnak, így csak Constanca felé vihető magyar gabona. A kereskedőcégek a szállítási nehézségeken privát vagonok bérlésével szeretnének úrrá lenni, e kocsik bérbevétele azonban igen drága.
A gabonaszövetség főtitkára úgy vélte: amennyiben a szállítási nehézségeken nem sikerül úrrá lenni, úgy az előre jelzett 4,5 millió tonnás gabonaintervenciós mennyiség a vártnál több lehet.
Az MTI kérdésére válaszolva Pótsa Zsófia közölte: jelenleg havonta mintegy 100 ezer tonna gabona hagyja el az országot. Az optimális mennyiség azonban havi 500-600 ezer tonna lenne a vízi szállítással együtt.
