Az első körből kizárt egyik cég panasza nyomán felfüggesztette a metrókocsitendert a Közbeszerzési Döntőbizottság (KDb). A jogorvoslatot a spanyol CAF S. A. nevű cég kérte, arra hivatkozva, hogy két másik társaság – a dél-koreai Hanwha-Rotem és az orosz Metrowagonmash – ajánlatát a BKV annak ellenére nyilvánította érvényesnek, hogy azokat is ki kellett volna zárni.
Gulyás László, a DBR Metro Projekt Igazgatóság vezetője a Népszabadságnak elmondta, hogy a döntés miatt késni fog a metrókocsik beszerzése, de azt még nem tudni, mennyivel.
A közlekedési vállalat a metrókocsitendert összesen 37 jármű vásárlására írta ki, a szerelvények közül huszonkettő a 2-es, tizenöt pedig a majdani 4-es vonalra kerülne. Ha beválnak a nyertes gyártóhoz fűzött remények, akkor az újabb hét kocsira kaphat megrendelést. A metrókocsicsere költségei elérhetik a 40-50 milliárd forintot is.
