A társaság új-zélandi lapbeszámolók szerint nem indokolta döntését. A cégnél korábban azt is jelezték, hogy több európai légikikötő üzemeltetésére is pályáznak. Október végén azt közölték, hogy ajánlatot tettek a koppenhágai repülőteret üzemeltető, s a BA-ra szintén pályázó Copenhagen Airportsra.
A Copenhagen Airports rögtön az ajánlatot követően bejelentette: kiszáll a Budapest Airportért folyó küzdelemből. Mivel a Coppenhagen Airports részvénytőkéjének a 14,7 százaléka már a Macquarie-é, így a Copenhagen Airports úgy ítéli meg, hogy további küzdelme a Budapest Airportért nem állna a befektető érdekében. A Macquarie Airports vezérigazgatója nemrégiben azt nyilatkozta, hogy a BA üzemeltetésére benyújtott ajánlatok „rendkívül versenyképesek”.
Az Állami Privatizációs és Vagyonkezelő Rt. (ÁPV) igazgatósága október végén döntött az újabb, egyfordulós zárt tender kiírásáról a Budapest Airport Rt. 75 százalék mínusz egy szavazat részvénycsomagjának eladására. Az ÁPV Rt. igazgatósága megnevezte az öt meghívandó befektetőt, illetve befektetői konzorciumot, amelyeknek az ajánlatot november 14-én kell beadniuk.
A Budapest Airportra a legutóbbi fejlemények szerint még hárman pályáznak: a Frankfurtot működtető német Fraport, a Deutsche Bankkal konzorciumban, a német Hochtief építőipari csoport, és a brit repülőtér-üzemeltető, a BAA.
Szerdán a britekvezérigazgatója, Mike Clasper a Financial Timesban közölte, hogy kötelező ajánlattételre készülnek ebben a hónapban. A The Sunday Times – forrásmegjelölés nélkül – azt írta, hogy a brit cég kétmilliárd eurós (több mint 500 milliárd forintos) „ajánlati csatát vív” a fő versenytársnak tartott Macquarie-val a Budapest Airport ellenőrzéséért.
