„Jelentős összeget jelent ez Magyarország számára. Ez az egyik legnagyobb beruházás egy évtizede és a legnagyobb járműiparral összefüggő fejlesztés ” – nyilatkozta Kóka. A lap megjegyzi, hogy Magyarország a meglévő és a beruházás tervezett előnyeinek együttese révén fordította a maga javára a Hankook Tire döntését. A dél-koreai vállalat kezdetben Szlovákiában akarta megvalósítani a fejlesztést, amely a teljes beruházási összeg 21 százalékát kitevő adóengedményt ajánlott fel.
Kóka „a következő években mérséklődő adókat” említette előnyösnek a vállalt számára a lapnak adott interjújában és azt, hogy a Magyarországon beruházók gyors ügymenetre számíthatnak, egyetlen ügynökséghez kell csak fordulniuk a papírmunkák intézésekor. Emellett fontos szempont a Duna-közeli, Budapesttől hatvan kilométerre lévő helyszín is, ahová autópálya vezet majd.
Mindkét félnek előnyős a fejlesztés a lap szerint, mivel új kereskedelmi lehetőségek adódnak a Hankook Tire-nek az európai, a világ egyik legnagyobb gumiabroncs piacára való belépéssel. A vállalat a kelet-európai országban mintegy 1500 munkahelyet hoz létre.
Kóka úgy véli, hogy Magyarország kedvező belépési pont az európai piacra a délkelet ázsiai és a kelet-ázsiai vállalatok számára. ” A közép-európai országok között a legjobb mutatókkal rendelkezünk. Ez azt jelenti, hogy a magasabb bérek hatását ellensúlyozza a magasabb termelékenység, és így a termékegységre jutó bérköltség alacsonyabb” – mondta a miniszter.
A lap másik cikkében ismerteti a Hankook fejlesztési céljait. Eszerint a vállalat a jelenleg négy (dél-koreai és kínai) üzemében gyártott évi 58 millió gumiabroncs termelését 2008-ra 70 millióra akarja növelni azzal, hogy már 2007 második felében beindítja európai (dunaújvárosi) gyárában a termelést. A Hankook célja, hogy ezzel a világ ötödik legnagyobb gumiabroncs gyártójává váljék. A magyar üzemben évi 10 millió gumiabroncsot gyártanak majd.
A dél-korai gyártó európai eladásai tavaly 317 millió dollárt tettek ki, a teljes értékesítés 37 százalékát. Az idei európai eladási cél 400 millió dollár.
A Hankook illetékesei közölték, hogy Magyarországot „a termelési költségek, a logisztikai előnyök alapján és azért választották a telep helyszínéül, mivel fejlett technológiához értő szakemberekkel rendelkezik, közel van Nyugat-Európához és a vállalat támogatást kap a kormánytól.”
