Kóka János szerint a tárgyalás utolsó szakaszában sikerült megemelni a beruházás összegét, amelynek keretében gumiabroncs-üzemet hoznak létre Dunaújvárosnál. Az új üzem 2010-ig készül el teljesen, de már 2007-től megkezdi a termelést. Teljes kapacitással évente 10 millió gumiabroncsot gyártanak majd. Az új üzem első lépcsőben 1500 új munkahelyet jelent. A dél-koreai társaság jelenleg a Volkswagennek, a Fordnak, a Renaultnak és a Hyundainak értékesíti termékeit.
A beruházásáért Magyarországon kívül Szlovákia, Csehország és Lengyelország versengett. A Hankook tavasszal előzetesen Szlovákiát választotta az új gyártótelepe helyszínéül, de később elállt ettől a tervétől, miután a szlovák kormány elutasította a vállalat fejlesztési támogatásra vonatkozó igényét.
Kóka János leszögezte, hogy az állami támogatás mértéke kisebb, mint amikor a magyar kormány az idén év elején befejezte a versenyt. Úgy fogalmazott: az állami támogatás készpénzben kifizetett része a teljes beruházáshoz képest „pici”. Ehhez hozzátette, hogy „szükséges, de nem elégséges”. A jogszabály szerint a kormánynak 60 nap áll rendelkezésre ahhoz, hogy nyilvánosságra hozza az állami támogatás összegét.
A gazdasági tárca vezetője elmondta, hogy a Dunaújváros melletti döntést a jól képzett munkaerővel, a dinamikus úthálózat-fejlesztésekkel, az infrastruktúra magas színvonalával és a kedvező üzleti és szabályozási környezettel, valamint a gazdasági és a politikai stabilitással indokolták a dél-koreai beruházók.
A miniszter ötnapos japán és dél-koreai látogatása során autóipari és elektronikai befektetésekről is tárgyalt. Elmondta, mintegy 54 milliárd forintnyi befektetés szerepel napirenden, ami több mint 1700 munkahelyet teremthet. „Biztató megbeszéléseket” folytatott a Sonyval és a Toshibával. Megjegyezte, hogy az ázsiai nagybefektetők jelentős felfutást várnak a plazmatévék gyártásában. Elmondta, hogy dél-korai tárgyalásai során is szó volt egy magyarországi plazmatévé gyártósor beruházásról, ami 2006-2007-ben valósulna meg.
Kóka János hangsúlyozta, hogy az elmúlt két évben 210 milliárd forintnyi tőke áramlott Japánból Magyarországra, ezek 2005 és 2008 között több mint 3500 munkahelyet hoznak létre.
Korábban már ismertté vált, hogy a JAL japán légitársaság erőteljesen fontolgatja egy közép-európai közvetlen légi járat indítását, és a lehetséges célállomások között szerepel Budapest. Kóka János Tokióban megbeszéléseket folytatott a japán gazdasági miniszterrel, valamint a JAL légitársaság vezetőivel is. „A japán légitársaság budapesti megjelenése mind turisztikai, mint logisztikai szempontból jelentős” – jegyezte meg.
A Központi Statisztikai Hivatal (KSH) adatai szerint az idén az első nyolc hónapban a Magyarországra érkező japán behozatal értéke 1,49 milliárd dollár volt, ami 40,9 százalékos növekedés az előző év azonos időszakához képest. Az export értéke 1,2 százalékkal bővült és 224,6 millió dollárt tett ki. Dél-Koreából Magyarországra irányuló import január-augusztusban csaknem 600 millió euró volt, ez 21,8 százalékos emelkedés 2004 azonos időszakához viszonyítva. A kivitel értéke 80,6 millió dollárt tett ki, ami 44,5 százalékos emelkedés.
