Az idei évben számtalanszor értesülhettünk újabb és újabb ruházati vállalkozások hazai üzletnyitásáról, terjeszkedéséről. Az egyre növekvő kínálatra pedig a számok tanúsága szerint igény van a vásárlók körében. Az idei év első hat hónapjában 2004 első félévéhez képest 5 százalékkal nőtt a hazai ruházati kereskedelem forgalmi értéke, s a forgalmazott áruk mennyiségét tekintve még nagyobb, 8 százalékos bővülés volt mérhető.
A forgalmi adatok tanúsága szerint tehát az idei év első etapjában a 2004. évi 104 millió eladott darabhoz képest 112 milliót értékesítettek.
Az egyes üzlettípusok piaci részesedésében nem következett be drámai változás, továbbra is – bár lassuló ütemben – nő a távol-keleti boltok jelentősége. Fontos megemlíteni, hogy a távol-keleti boltok előretörése 2005. első félévében nem veszélyeztette a ruházati szaküzletek – butikok, szaküzletek és márkaboltok – piacrészét, ami az összforgalomból 31 százalékról 33 százalékra nőtt. Ezzel szemben viszont csökkent az utcai árusok és piacok jelentősége.
