Kóka, aki csütörtökön utazik egy előre bejelentett tokiói vizitre, a tervek szerint a japán fővárosból nem egyenes Budapestre tér vissza, hanem átrepül a dél-koreai fővárosba, hogy egyeztessen a Hankook vezérkarával a leendő beruházásról.
A koreai cég jelezte a szöuli tőzsdén, hogy Magyarországon készül beruházásra, ám más csatornákon azt is tudatta, hogy ha a tárgyalások a magyar kormányzat és az erre a projektre alapított Hankook-érdekeltség között nem vezetnek megfelelő eredményre, akkor a döntés még megmásítható.
Vélhetően a tárgyalások középpontjában az áll majd most Szöulban, hogy mi az, amit a tervezett beruházáshoz támogatásként kínál a magyar kormányzat. A kabinet hónapok óta azt mondja, nem hajlandó belemenni egy támogatáslicitbe, nem emeli a tétet annak ellenére sem, hogy a projektért szintén versenyző országok – Cseh- és Lengyelország, valamint Szlovákia – folyamatosan ezt teszi. Sőt a Világgazdaság értesülései szerint Kóka ma már mintegy húsz százalékkal kisebb támogatást kínál, mint amekkorát korábban, a Hankook első – azóta megmásított – májusi döntését megelőzően.
Habár az eredetileg ajánlott támogatás mértékéről sem akkor, sem azóta nem hoztak nyilvánosságra információt, a nagyságrendre lehet következtetni. A magyarországi támogatásintenzitás 7–10 százalék közötti, ám a lap következtetései szerint a támogatás intenzitása ma már jócskán a beruházási érték tíz százaléka alatt lehet. Ráadásul értesüléseink szerint már nem is félmilliárd eurós, azaz mintegy 125 milliárd forintos beruházásról tárgyal majd Szöulban Kóka. A lap értesülései szerint ugyanis pár milliárd forinttal nagyobb összegű lesz végül is a projekt.
