Gazdaság

Jogosulatlanul számít szervízdíjat a Malév

A Malév tavaly februárban bevezetett repülőjegy-kiállítási díját jogosulatlannak és tisztességtelennek ítélte a Fővárosi Bíróság hétfői ítéletében. A légitársaság fellebbezést nyújt be.

A Malév 2004. februárja óta az értékesített repülőjegyek után repülőjegy-kiállítási díjat, más néven szervizdíjat számít fel a fogyasztóknak. Az Országos Fogyasztóvédelmi Egyesület (OFE) ezt a fogyasztókat sújtó többletszolgáltatás nélküli áremelésnek vélte, és az árdrágítás ellen tiltakozva a bírósághoz fordult.

Az egyesület az MTI-hez hétfőn eljuttatott közleményében rámutat: nem a légitársaságok és utazási irodák azon jogát vonják kétségbe, hogy szabadon állapítsák meg áraikat, hanem azt nehezményezik, hogy jogosulatlan költségelemekre hivatkozva, a fogyasztókat megtévesztve alakítsák át költségstruktúrájukat.

Az OFE rámutat: az utas a repülőjegy megvásárlásakor nem magát a jegyet, hanem az ahhoz kapcsolódó szolgáltatást vásárolja meg, többletdíjra a légitársaság így csak az utazáshoz kapcsolódó többletszolgáltatásért volna jogosult. Az OFE adatai szerint a szervizdíj az utak hosszától is függően különbözik a légitársaságoknál, de jellemzően több ezer forinttól indul. A Malévnél például az út hosszától és a komforttól függően 1000, és 5500 forint.

Krebsz Adrien, a Malév szóvivője az MTI-nek elmondta: az ítélet még nem jogerős, a társaság ugyanakkor nem ismeri el az ítélet jogalapját, és fellebbezni fog az ellen. A szóvivő szerint a szervizdíj minden légitársaságnál bevett, széleskörűen alkalmazott, közismert gyakorlat: „Az általam ismert légitársaságok közül a Malév szedi a legalacsonyabb szervizdíjat, és az OFE állításával szemben nem teszünk különbséget sem az útvonal hossza, sem iránya, sem pedig a jegyár értéke között.”

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik