A The Sunday Times értesülése szerint a BAA és a Macquarie vezeti azt az öt cégből álló mezőnyt, amelyet a magyar kormány kért fel végleges ajánlattételre november közepéig. A lap által idézett banki források szerint az ár jóval meghaladhatja azt az 1,6 milliárd eurót, amelyet az előző, sikertelen fordulóban állítólag a német Hochtief építőipari csoport ajánlott a budapesti repülőtér-üzemeltetési jogáért.
Még az az ár is az eredmény hússzorosára értékelte volna a magyar céget, ami rekord ár-profit szorzó lenne az európai repülőterek között, áll a The Sunday Times cikkében. A lap szerint a BAA ajánlata „új mércét állít fel” az elmúlt évek privatizációs és tőzsdei kibocsátási hullámában mind magasabb árakon elkelő európai repülőterek értékelésére.
A The Sunday Times egy név nélkül idézett, a „pályázók egyikéhez közelállónak” nevezett forrása szerint az előző forduló törlésével a magyarok „összesen mintegy két hetet vesztettek … továbbra is azt várjuk, hogy még karácsony előtt győztest hirdetnek”. A BAA a világ első számú repülőtér-üzemeltetője; az övé a hét legnagyobb brit repülőtér.
A cég üzemelteti az öt londoni repülőtér közül a Heathrow-t – a világ legnagyobb nemzetközi forgalmú repülőterét -, a Gatwicket és a Stanstedet, emellett Southampton, Glasgow, Edinburgh és Aberdeen légikikötőjét. A hét brit BAA-repülőtér együttes utasforgalma tavaly 140,1 millió fő volt; ennek csaknem felét a Heathrow adta, 67,1 milliós utasszámmal.
