Az MSZP infrastruktúra-tagozatának közlekedési fórumán tartott előadásban a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium politikai államtitkára hangsúlyozta: a cél nemcsak a gyorsforgalmi úthálózat hosszának növelése, hanem az is, hogy az utak több megyeszékhelyet és országhatárt elérjenek.
Dióssy Gábor utalt arra, hogy 2007-re a magyar gyorsforgalmi úthálózat sűrűsége az EU-átlag fele lesz. Ha az utak az elmúlt 3 évben tapasztalt ütemben épülnek tovább, akkor 2015-re 2530 kilométer gyorsforgalmi út lesz Magyarországon, ami megegyezik az unió akkori gyorsforgalmi úthálózatának sűrűségével.
A kivitelezés alatt lévő gyorsforgalmi útszakaszok közül kiemelte az M0-ás keleti és északi szektorát, az M3-as Görbeháza–Nyíregyháza, az M35-ös Görbeháza–Debrecen, az M5-ös Kiskunfélegyháza–országhatár, az M6-os Érdi tető–Dunaújváros, az M7-es Zamárdi–Balatonszárszó, Ordacsehi–Balatonkeresztúr, Nagykanizsa–szlovén és horvát határ közötti szakaszát.
