Gazdaság

Hankook beruházás – Kóka nem száll be az árversenybe

A FigyelőNet értesülései szerint még korántsem dőlt el melyik országot választja a Hankook délkoreai gumiabroncsgyártó 500 millió eurós mamutberuházása helyszínéül, mivel mind Csehország, mind pedig Szlovákia tovább licitál, és emeli az állami kedvezmények értékét. Lapunk úgy tudja, Kóka János gazdasági miniszter nem megy bele az árversenybe, tartja magát korábbi ajánlatához.

Kóka János nem hajlandó emelni a Hankook-nak kínált magyar ajánlat értékén – értesült csütörtök este a FigyelőNet a gazdasági miniszter közvetlen környezetéből. Ismeretes, hogy minden jelentősebb külföldi beruházásnál az országok versenyeznek a befektető megszerzéséért és ennek érdekében jelentős támogatásokat, valamint adókedvezményeket kínálnak. Hét eleji délkoreai sajtóértesülések szerint a Hankook már meghozta döntését, és Magyarországot választotta új gyártóbázisa helyéül. Lapunk információi szerint ugyanakkor Csehország és Szlovákia most újabb kedvezmények nyújtásával próbál ráígérni eddigi ajánlataira, azaz a kérdés még nem dőlt el. Kóka azonban nem száll be az árlicitbe: nem hagyja, hogy a beruházás többe kerüljön az országnak, mint amennyit hoz. A gazdasági miniszter a tárgyalások során azzal érvel, hogy Magyarországon autópályák épülnek, valamint igen képzett a munkaerő; ezért érdemes hazánkat választani.

A hírek szerint a délkoreai abroncsgyártónak viszonylag sürgős, legkésőbb tavasszal meg szeretné ugyanis kezdeni az üzem építését. A gyártást a tervek szerint 2007 elején indítanák be.

Nagyhatalom lehetünk

Magyarország regionális abroncsgyártó nagyhatalom lehet, ha a Hankook hazánkat választja. A francia Michelin szeptember végén 14,5 milliárd forintos beruházás eredményeként Nyíregyházán adta át évi 800 ezres kapacitású üzemét, ahol jövőre több százezer minőségi személyautó-abroncs készülhet. Nyíregyházán eddig csak haszonjármű- és traktorabroncsok készültek. Jövőre kezdi meg a gyártást a Bridgestone tatabányai üzemében: a 190 millió euróba kerülő gyár lesz a japán gumiabroncsgyártó hetedik európai bázisa. Az üzem, amely személy- és kisteherautókhoz gyárt majd abroncsokat, 200 dolgozót foglalkoztat 2008-tól. A Bridgestone tervei szerint a termelés 2009 első félévében elérheti a napi nyolcezret. A beruházást az indokolja, hogy a hat európai Bridgestone-gyár már nem képes kielégíteni a piaci igényeket.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik