Erre utal, hogy Kóka János gazdasági és közlekedési miniszter titkos tárgyalásokat folytatott a cég vezetőivel, amikor a közelmúltban a Gyurcsány Ferenc kormányfő által vezetett küldöttséggel Hongkongban tartózkodott. Kóka János sem cáfolni, sem megerősíteni nem kívánta értesülésünket.
A Korea Herald dél-koreai lap eközben úgy értesült, hogy a Hankook novemberben jelenti be a győztes kilétét. Az újság értesülései szerint az abroncsgyártónak viszonylag sürgős, legkésőbb tavasszal meg szeretné ugyanis kezdeni az üzem építését. A gyártást a tervek szerint 2007 elején indítanák be. A Korea Herald Cseh-, Lengyel- és Magyarországot említi lehetséges beruházási célpontként, értesülései szerint Szlovákiának már nincs esélye.
Ha a délkoreaiak tényleg hazánkat választják, Magyarország véglegesen megerősítheti pozícióját, mint regionális abroncsgyártó nagyhatalom. A francia Michelin szeptember végén 14,5 milliárd forintos beruházás eredményeként Nyíregyházán adta át évi 800 ezres kapacitású üzemét, ahol jövőre több százezer minőségi személyautó-abroncs készülhet. Nyíregyházán eddig csak haszonjármű- és traktorabroncsok készültek. Jövőre kezdi meg a gyártást a Bridgestone tatabányai üzemében: a 190 millió euróba kerülő gyár lesz a japán gumiabroncsgyártó hetedik európai bázisa. Az üzem, amely személy- és kisteherautókhoz gyárt majd abroncsokat, 200 dolgozót foglalkoztat 2008-tól. A Bridgestone tervei szerint a termelés 2009 első félévében elérheti a napi nyolcezret. A beruházást az indokolja, hogy a hat európai Bridgestone-gyár már nem képes kielégíteni a piaci igényeket.
